Tuesday 22 February 2011

HAMPIR DEKAT

semakin hari berlalu semakin aku rasa dekat. 
dengan sesiapa saja yang aku rasa dekat.
tapi kenapa dekat aku dengan dia tak beri makna.
kenapa makna makna yang aku sangkakan semuanya berlalu.


hampir atau dekat bagi aku dia masih jauh,
jauh dari aku dari padangan hati.
pelbagai anggapan aku dengari.
semuanya perlukan penjelasan lagi.
aku sendiri seperti dia.
menunggu masa untuk diterima.
menunggu masa untuk bersama.


tetapi sedar tidak sedar orang yang dekat,
merasai persamaan kamu.
kamu tidak mula menyapa siapa yang macam kamu.
sekian lama menunggu kamu.


selamat malam kawan,
semakin dekat kawan,

"mencari sahabat,
 umpama mencari mutiara,
di timbunan kaca",. 

1 comment:

FyaZyn said...

dan dalam pencarian itu lah,seringkali kita akan terkena kaca..susah betul nak cari kawan sejati=)